Obchodní podmínky

Bc. Hana Hausnerová

IČ: 19335750

Mutěnská 1248

696 04 Svatobořice-Mistřín

číslo účtu: 1933575011/5500 (Raiffeisenbank)

Tel.: +420 607 190 961

e-mail: exoplody@seznam.cz

Facebookové stránky: Exotické plody

Facebooková skupina: Prodej rostlin

Nejsem plátce DPH.

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) společnosti Zahradnictví Exotické plodiny, Bc. Hana Hausnerová, se sídlem Mutěnská 1248, 696 04 Svatobořice-Mistřín, IČ: 19335750, (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“), webová stránka je umístněna na internetové adrese www.exoplody.wz.cz dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

2.   UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

2.1.      Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

2.2. Webové rozhraní obsahuje informace o zboží (rostlinách), a to včetně jeho popisu a uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně všech souvisejících poplatků (kromě ceny za dopravu). Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

2.3. Webové rozhraní obsahuje také informace o nákladech spojených s dodáním zboží (cena za dopravu). Informace o nákladech spojených s dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

3.   PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

3.1.      Prodávající dodá kupujícímu zboží do výdejny zboží nebo na adresu kupujícího uvedenou v objednávce, a to prostřednictvím dopravce Zásilkovna, Balíkovna, Česká pošta, přeprava naším autem. Zanechá-li kupující v kontaktních údajích číslo na mobilní telefon a email, bude ho přepravce informovat o dodávce v den dodání prostřednictvím sms zprávy, aplikace nebo emailem.

3.2.      Cena za dopravu (poštovné, expedice, balení) viz tabulka níže na jednu objednávku. Konkrétní cena za dopravu vč. dobírky je vždy uvedena v odpovědi na objednávku učiněnou objednávkovým formulářem na webovém rozhraní obchodu.

Způsob dopravyVáhaRozměrCena s DPH
Osobní vyzvednutí 0 Kč
Zásilkovna – na výdejní místodo 5 kgsoučet tří stran max 120 cm
max délka jedné strany 50 cm
80 Kč
Zásilkovna – na výdejní místo5 – 10 kgsoučet tří stran max 150 cm
max délka jedné strany 120 cm
140 Kč
Zásilkovna – na adresu
(nedoporučuji, trvá cca o dva dny déle, což není pro rostliny vhodné)
do 5 kgsoučet tří stran max 120 cm
max délka jedné strany 50 cm
110 Kč
Zásilkovna – na adresu
(nedoporučuji, trvá cca o dva dny déle, což není pro rostliny vhodné)
5 – 10 kgsoučet tří stran max 150 cm
max délka jedné strany 120 cm
150 Kč
Příplatek za dobírku – Zásilkovna25 Kč
Česká pošta – dle platného ceníku
Přeprava naším autem – individuální domluva
Přeprava naším autem v době rozvozů
od 150 Kč

nad 5000 Kč doprava zdarma
Balnéindividuální

3.3.      Zboží objednané prostřednictvím webového rozhraní obchodu lze osobně vyzvednout na adrese sídla prodávajícího po předchozí telefonické dohodě.

3.4.      Kupující je povinen převzít zboží při dodání.

3.5.      V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

3.6.      Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci.

3.7.      Zboží dodává prodávající v nejbližším vhodném termínu. Není-li dohodnuto jinak, je zboží zpravidla doručováno do 14 dní. Z technických důvodů je zboží odesíláno pondělí až středa. Přepravce doručuje zásilku zpravidla na druhý den.

3.8.      Odeslání objednaného zboží kupujícímu se provádí vždy dle aktuální klimatické situace odpovídající možnostem bezpečné přepravy a následné výsadby objednaných rostlin. Z těchto důvodů není možné zasílat (dodávat) zboží – živé rostliny v době silných mrazů nebo extrémních veder.

3.9.      Kupující bere na vědomí, že odeslání objednaného zboží je podmíněno klimatickými podmínkami a nelze předem určit konkrétní termín dodání či určitou dobu od objednání zboží, což souvisí s možností odeslání konkrétního objednaného zboží (příklad: objednávka z ledna obsahující mimo jiné i teplotně choulostivé rostliny bude expedována až v průběhu dubna, kdy je možné již zasílat i toto zboží). Kupující není oprávněn jednostranně určit čas dodání.

3.10.    Rostliny zasílá prodávající zásadně najednou (pouze ve zvláštních případech může být zásilka rozdělena z množstevního důvodu – poštovné je v takovém případě účtováno pouze za jednu zásilku).

3.11.    Objedná-li kupující současně jak rostliny, které je možné zaslat již v polovině března, a současně choulostivější rostliny, které je možné zaslat nejdříve až v průběhu dubna, bude zásilka kupujícímu odeslána až v pozdějším z uvedených termínů.

3.12.    Objednané choulostivější rostliny je možné zaslat s hřejivým sáčkem v chladném období, odmítne-li kupující přidání hřejivého sáčku, který hradí kupující, nenese prodávající odpovědnost za poškození zboží (podchlazení) a případná reklamace bude zamítnuta.

3.13.    V případě, že si kupující vzhledem ke konkrétní lokalitě výsadby přeje zaslat rostliny později (lokalita výsadby se nachází ve vyšších polohách či v mrazových kotlinách), uvede kupující tuto skutečnost do poznámky v objednávce. Zásilka je odeslána kupujícímu až ve chvíli, kdy je možné odeslat všechny kupujícím objednané rostliny; v případě, že rostliny, u nichž je to možné, požaduje kupující zaslat dříve, uvede svou žádost do poznámky v objednávce při vyplňování objednávky, objednávka tak může být rozdělena. Za každou takto rozdělenou samostatnou zásilku budou kupujícímu účtovány náklady na dopravu zvlášť.

3.14.    O odeslání zásilky je kupující informován systémy přepravce (aplikace, sms, email).

3.15.    Nabídka sortimentu nákupní galerie na adrese: „http://exoplody.wz.cz/“ je platná pro nákup prostřednictvím zásilkové služby jen dle podmínek přepravců. Nabídka platí do vyčerpání zásob.

4. Cena zboží a platební podmínky

4.1.      Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy hradí kupující bezhotovostním převodem uskutečněným před odesláním zboží kupujícímu.

4.2.      Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

4.3.      Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 3.5 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.

4.4. Je-li zboží na objednávku kupujícím nebo je v rezervaci více jak 7 dní, může prodávající od kupujícího požadovat zaplacení zálohy na zboží.

4.5.      Kupní cena je splatná při převzetí zboží v případě platby předem na bankovní účet prodávajícího.

4.6.      Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 2.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

 4.7.     Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

Možnosti platby
Platba předem – bankovní převodOsobní vyzvednutí/Zásilkovna/Přeprava naším autem
Platba na dobírku (jen když to bude nutné) – hotově, kartouZásilkovna
Platba v hotovosti při osobním vyzvednutí/převzetíOsobní vyzvednutí/Přeprava naším autem

5.   ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

5.1.      Do 14 dnů má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu.

5.2.      Kupující má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží nebo, v případě uzavření smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme poslední dodávku zboží.

5.3.      Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém odstoupení od této smlouvy informovat prodávajícího písemně na adresu Bc. Hana Hausnerová, Mutěnská 1248, 696 04 Svatobořice-Mistřín nebo elektronicky na e-mail: exoplody@seznam.cz, a to formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem).

5.4.      Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.

 5.5.     Pokud kupující odstoupí od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy prodávajícímu došlo oznámení kupujícího o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které prodávající od kupujícího obdržel, včetně nákladů na dodání zboží (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený prodávajícím). Pro vrácení plateb použije prodávající stejný platební prostředek, který použil kupující pro provedení počáteční transakce, pokud kupující výslovně neurčí jinak. V žádném případě tím kupujícímu nevzniknou další náklady.

5.6.      Platbu vrátí prodávající až po obdržení vráceného zboží nebo prokáže-li kupující, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

5.7.      Kupující zašle zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, zpět nebo jej předá prodávajícímu na adrese: Bc. Hana Hausnerová, Mutěnská 1248, 696 04 Svatobořice-Mistřín. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.

5.8.      V případě odstoupení nese přímé náklady spojené s vrácením zboží kupující.

5.9.      Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení přijatého peněžitého plnění.

5.10.    Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.

5.11.    Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD

pro prodej zboží v galerii – http://exoplody.wz.cz/

Článek 1 
Úvodní ustanovení

  1. Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 21.6 2016. Zejména ustanoveními § 1914 až 1925 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku.
  2. Před odesláním je zboží (rostliny) kontrolováno prodávajícím. Veškeré rostliny jsou baleny s velkou pečlivostí. Zásilka živých rostlin je kupujícímu zaslána nejrychlejším možným způsobem a je balena těsně před odesláním. Tak aby kupujícímu rostliny přišly v co nejlepším stavu. Kupující bere na vědomí, že ihned po obdržení zásilky by měly být rostliny vyjmuty z balíku a ošetřeny dle návodů na pěstování, uvedených u každé rostliny na webových stránkách.
  3. Kupující bere na vědomí, že dopravou mohou být rostliny pomačkány nebo poškozeny. Rostliny nelze posuzovat podle momentálního vzhledu. I když jsou bez listů, znamená to pouze, že se nacházejí v době vegetačního klidu. Kořeny jsou ale vždy dobře vyvinuty, což je podmínkou dalšího růstu rostliny.

Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:

  • kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu a byla ujednána nižší cena
  • vada je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou péčí, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením, anebo při poškození zboží způsobeném mrazem.
  • vyplývá-li to z povahy zboží, tj. zejména u kratší životnosti rostlin (například u jednoletých rostlin nebo u letniček), kterou nelze považovat za vadu a nelze ji jako takovou reklamovat.
  • vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího. 

 Článek 2
Uplatnění reklamace
 

  1. Vadu je kupující povinen oznámit prodávajícímu (reklamovat) bez zbytečného odkladu, jakmile vadu zjistí, a to v elektronické podobě e-mailem na e-mailovou adresu prodávajícího: exoplody@seznam.cz
  2. Stejným způsobem kupující uplatňuje práva z reklamace. Neobdrží-li do 7 dnů od zaslání reklamačního emailu zprávu, je nezbytné kontaktovat prodávajícího telefonicky na tel. čísle: 607 190 961
  3. Kupující uvede své jméno, příjmení, úplnou adresu jeho bydliště, email a telefonní číslo.
  4. U reklamovaného zboží kupující uvede název, cenu zboží a důvod reklamace (popis vady, jak se projevuje apod.). Při reklamaci, z níž není zřejmý důvod reklamace, nebo není uveden druh a množství zboží, není možné reklamaci vyřídit.
  5. Jestliže dojde při přepravě zboží k poškození balíku, nebo zásilka není kompletní, případně dojde-li k dodání jiného než objednaného zboží, nebo i přes řádnou péči kupujícího se rostliny neujmou, pak může kupující uplatnit práva z uvedených vad.
  6. 6.14.    Doklad o dodávce zboží (fakturu) si kupující uschová v zájmu urychlení vyřízení případné reklamace. Z důvodů posouzení oprávněnosti reklamace může prodávající požadovat vrácení reklamovaného zboží nazpět. Prodávající z technických důvodů nepřijímá reklamované zboží zaslané na dobírku.
  7. 6.15.    Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil, např. nesprávnou péčí, anebo při poškození zboží způsobeném mrazem.
  8. 6.16.    Požadavek na vrácení peněz v případě odstoupení kupujícího od smlouvy z důvodu vadného plnění prodávající vyřídí pouze proti vrácení zboží. Pro vrácení platby, kterou prodávající od kupujícího obdržel, v případě odstoupení kupujícího od smlouvy z důvodu vadného plnění, musí kupující vrátit zboží na shora uvedenou adresu provozovny prodávajícího.
  9. 6.17.    Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Nebrání-li tomu povaha věci, lze potvrzení nahradit dokladem o zakoupení zboží obsahujícím uvedené údaje.

Článek 3
Lhůta pro uplatnění práv

  1. Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.
  2. Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
  3. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.
  4. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.
  5. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu nebo dohodou mezi kupujícím a prodávajícím.

 Článek 4
Vyřízení reklamace 

  1. Prodávající je povinen o přijetí reklamace informovat kupujícího bez zbytečného odkladu formou emailového potvrzení, prostřednictvím kterého oznámí kupujícímu instrukce, jak dále postupovat při zasílání vadného zboží prodávajícímu. Toto potvrzení současně slouží i jako potvrzení reklamace zboží, ve kterém uvede datum uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.
  2. Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 10 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží. 

Článek 5
Jakost při převzetí

  1. Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku.
  2. Zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy.
  3. V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
  4. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Článek 6
Odpovědnost prodávajícího za vadu, která je podstatným a nepodstatným porušením smlouvy

  1. Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije na vady zboží vzniklé v době 24 měsíců od převzetí, v případě projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost za jakost při převzetí podle čl. 5. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.
  2. Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu.
  3. Právo na dodání na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo pro větší počet vad. V takovém případě má i právo od smlouvy odstoupit.

Článek 7
Náklady reklamace a řešení sporů

  1. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.
  2. V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.
  3. Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na příslušný soud.
  4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  6. Prodávající z technických důvodů nepřijímá reklamované zboží zaslané na dobírku.
  7. Požadavek na vrácení peněz v případě odstoupení kupujícího od smlouvy z důvodu vadného plnění prodávající vyřídí pouze proti vrácení zboží. Pro vrácení platby, kterou prodávající od kupujícího obdržel, v případě odstoupení kupujícího od smlouvy z důvodu vadného plnění, musí kupující vrátit zboží na shora uvedenou adresu provozovny prodávajícího.

Článek 8
Smluvní záruka za jakost

Poskytl-li prodávající, nad rámec svých zákonných povinností, záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění nebo smlouva nestanoví něco jiného.

Tento reklamační řád je účinný od 1. února 2024.

7. Ochrana osobních údajů

Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty (e-mail), telefonní číslo a faxové číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy. Kupující dále souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu jakož i s jejich předáním třetím osobám za účelem nabízení obchodu a služeb; kupující je kdykoliv oprávněn svůj souhlas s tímto zpracováním osobních údajů odvolat, resp. vyjádřit nesouhlas s jejich zpracováním ke shora uvedeným účelům.

Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.

Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 8.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

  • požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
  • požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

8.   DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

8.1.      Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

8.2.      Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

8.3.      Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy exoplody@seznam.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

8.4.      Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

8.5.      Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

8.6.      Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.

8.7.      Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.

9.   ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ

9.1.      Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.

10. DORUČOVÁNÍ

10.1.    Kupujícímu může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou kupujícím v objednávce.

11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

11.1.    Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

11.2.    Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

11.3.    Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

11.4.    Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

11.5.    Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Bc. Hana Hausnerová, Mutěnská 1248, 696 04 Svatobořice-Mistřín, adresa elektronické pošty (e-mail) exoplody@seznam.cz, telefon 607 190 961.

12. Dárkové poukazy

Je možné zakoupit online i na prodejně (zatím bude také zaslán online) v libovolné hodnotě.

Je možné uplatnit na jakékoliv zboží ze zahradnictví. Není možné vyplatit uvedenou částku, ani vrátit nevyčerpaný zbytek částky z poukazu.

 V Mistříně, dne 1. 2. 2024

Aktualizace: 6. 6. 2024